Lelaki Orang Asli mati terjatuh pokok petai

Lelaki Orang Asli mati terjatuh pokok petai

Seorang pemuda Orang Asli mati akibat terjatuh okok petai yang setinggi 15 meter dan tersangkut pada dahan di Kampar semalam.

Mangsa, Johnny Pandak, 29, cedera parah pada bahagian leher selepas tersangkut pada ketinggian 10 meter dalam kejadian kira-kira pukul 4 petang dan meninggal dunia di tempat kejadian.

Bapa mangsa, Pandak Kulop, 50, memberitahu, Johnny keluar seorang diri daripada rumah mereka di Kampung Orang Asli, Batu Berangkai dekat sini kira-kira pukul 12 tengah hari.

Pandak setelah itu diberitahu mengenai kejadian anaknya terjatuh pokok petai oleh abangnya selepas lelaki itu keluar mencari Johnny yang tak pulang ke rumah selepas beberapa jam.

“Sebaik diberitahu mengenai hal tersebut, bapa mangsa bergegas ke tempat kejadian serta mendapati anak lelakinya tersangkut pada dahan pokok petai dalam keadaan tak sedarkan diri.

“Mangsa dibawa turun daripada pokok berkenaan oleh anggota bomba, bagaimanapun didapati meninggal dunia di tempat kejadian.

Bapa mangsa enggan anaknya menjalani bedah siasat sebab percaya kejadian tersebut tak ada kaitan dengan sebarang unsur jenayah.

Mayat mangsa sudahpun dituntut ahli keluarga lelaki berkenaan bagi dikebumikan berdasarkan upacara mereka.